Bij DMA vermoeden wij dat het gebruik van 3D omgevingen zal toenemen in de komende jaren.
Een van de meest bijzondere 3D omgevingen is Second life, deze is bijzonder omdat de eigendomsrechten van virtuele land en virtuele objecten bij de gebruikers liggen. Hierdoor is een bloeiende handel en economie ontstaan waar inmiddels vele miljoenen echt geld in omgaan, daarnaast heeft SL geen speldoel, iedere gebruiker kan doen en laten wat ze willen.
DMA is dankzij de opgedane kennis nu in staat om haar klanten te begeleiden naar Second life als medium voor interactie met hun klanten. We kennen de do's en don'ts en zijn in staat om elk project technische te realiseren.
Hieronder een verzameling artikelen over de 3D virtuele wereld second life.
Interactieve 3D productpresentaties goed voor online omzet. 25-04-2007 De online consumentenbestedingen groeide in Nederland in de eerste helft van 2006 met 28 procent. Naarmate het vertrouwen in elektronische betaalsystemen toeneemt, wordt winkelen zonder de deur uit te hoeven blijkbaar een steeds aantrekkelijker alternatief. Fundamenteel probleem is echter dat klanten de producten niet fysiek kunnen inspecteren voorafgaand aan de aankoop. >> Lees het artikel
80% van de active Interneters zullen een `Second Life'' hebben eind 2011, zo zegt Gartner. Analysten zeggen dat IT leiders het innitiatief tot innovatie moeten nemen. >> Lees het artikel
Archief van 'IBM Projecten' in second life. Bekijk het archief van IBM's projecten in Second life. >> Bekijk het Archief
Server Second Life wordt open source 20-04-2007 Linden Lab gaat de servercode van Second Life openbaar maken. Dat meldde het bedrijf achter de virtuele 3D-wereld eerder deze week. Eerder besloot het bedrijf de code van de client software vrij te geven. >> Lees het artikel
In de virtuele wereld bestaan betovering en magie nog Twintig uur per week rondhangen in een game, kan dat gezond zijn? Ja, blijkt uit twee onderzoeken: populaire online-werelden zijn nuttig. >> Lees het artikel
Second Life Het Tweede Leven van Virtual Reality Een rapport van EPN | Platform voor de informatiesamenleving >> Lees het rapport van EPN
Text 100 Bekijk hieronder de mogelijkheden van bedrijfspresentatie in second life.