DMA


DMA Internet services
Amsterdam



tel: 06 111 48419
e-mail: info@dma.nl

HomeOver DMADienstenSupportPolicy'sReferentiesLinksInfoContactWebMail

Support

Strippenkaart
Service Level Agreements
DNS Nameservers
E-Mail
WebMail
Antispam
Antivirus
Spam beheer


    

E-mail Instellingen bij DMA

Om uw e-mail account in te stellen heeft u de account instellingen nodig die u van DMA ontvangen heeft.
Daarin staan uw usernaam, uw password, uw e-mail adressen en eventuele andere gegevens.

E-mail ontvangen/ophalen (POP/IMAP):

Instellingen voor Microsoft Outlook
Ga bovenin het menu naar "Extra" en kies "E-mailaccounts".
Selecteer "Bestaande e-mailaccounts weergeven of wijzigen" en klik op "Volgende" of maak een nieuw account aan.

Gebruikergegevens
Vul bij "Naam" uw eigen naam in.
Vul bij "E-mailadres" uw e-mailadres in.

Aanmeldgegevens
Vul bij "Gebruikersnaam" uw usernaam in.
Vul bij "Wachtwoord" uw wachtwoord in

Servergegevens
Vul bij servergegevens voor POP3 (inkomende mail): pop.dma.nl
Vul bij servergegevens voor IMAP (inkomende mail): imap.dma.nl
Vul bij servergegevens voor SMTP (uitgaande mail): smtp.dma.nl

Server poort nummers

  Protocol      Servernaam        SSL port          Port         
POP3 pop.dma.nl 995 110
IMAP imap.dma.nl 993 143
SMTP smtp.dma.nl 465 366 (ook 25)
HTTP webmail.dma.nl 443 80

De maildiensten kunnen met en zonder SSL (gegevens versleuteling) gebruikt worden.


E-mail verzenden (SMTP):

Normaal is het het beste om via de mailservers van uw internet access provider uw e-mail te verzenden, u kunt dit zien als de dichtbijzijnde postkantoor.
U kunt bij uw internet access provider nagaan welke SMTP server settings u dient te gebruiken.

Om verschillende redenen kan het echter nadelig zijn uw e-mail te verzenden via een massa hosting bedrijf, vaak zien we dat er bij massa hosting vertragingen kunnen optreden in de afhandeling van uw e-mail.
Bij DMA werken we niet met wachtrijen (mail queues), alle berichten worden direct na ontvangst verwerkt.

Verzenden via DMA
Vul bij servergegevens voor SMTP (uitgaande mail): smtp.dma.nl

Gebruiker verificatie (Authenticatie):
U dient altijd gebruiker verificatie te activeren!
Zodoende weten onze servers wie u bent.

In Outlook ziet dit er als volgt uit: zie afbeelding aan de rechterkant.

Klik op de knop "Meer instellingen".

Kies tabblad "Server voor uitgaande e-mail".

Vink aan: "Voor de server voor uitgaande e-mail (SMTP) is verificatie vereist" of in engels "My outgoing server requires authentication".

U kunt dezelfde aanmeldgegevens gebruiken als voor het ophalen van e-mail.

Klik op OK

In andere e-mail clients of mobiele apparaten worden dergelijke instellingen gebruik, soms noemen ze het anders of verstoppen ze het ergens maar het is altijd te vinden.
Raadpleeg desnoods uw telecom helpdesk of uw handleiding om de juiste plek te vinden.

 

 

 

Geblokkeerd ?

Wanneer uw internet provider het verzenden van E-mail via SMTP op de standaard port 25 blokkeert dan kunt u eenvoudig deze blokkering omzeilen door onze alternatieve SMTP port 366 te gebruiken.

Zoek in uw e-mail software of mobiele apparaat op waar u de SMTP poort kunt instellen en wijzig deze van 25 naar 366.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Verhuizen van een IMAP e-mail account


– maak hetzelfde e-mailadres aan bij de nieuwe provider als bij uw oude provider.

– Voeg het oude e-mail account toe in uw mailprogramma als dit al niet is gedaan.
  Als het account nog toegevoegd moet worden zorg er dan voor dat het een IMAP-verbinding is.

– Voeg het nieuwe e-mail account toe in uw e-mailprogramma.
  Zorg ervoor dat dit ook een IMAP-verbinding is.

– Sleep vervolgens alle mappen en eventueel losse e-mails van het oude naar het nieuwe account.

– Nu worden alle mappen en e-mails verhuisd.

Afhankelijk van hoeveel mail er gekopieerd moet worden kan dit lang duren, maar na een tijdje is alles overgezet op uw nieuwe e-mail account en staat het op de servers van de nieuwe provider.

Daarna kun je zonder zorgen het oude e-mail account opzeggen.

Google+